Slaapzakken voor Lesbos – inzamelpunt op Goeree-Overflakkee

Het vluchtelingenkamp Moria op Lesbos is in vlammen opgegaan en de afgelopen dagen zien we de vreselijke berichten op radio en TV. We willen niet machteloos toe blijven kijken en in actie komen!

‘Because we Carry’ is sinds 2015 actief in kamp Moria op Lesbos, en is goed op de hoogte van de lokale situatie.  Na goed denken en rondvragen zijn zij tot de conclusie gekomen dat het de slaapzak is, die nu op Lesbos alle verschil maakt. 13.000 mensen; volwassenen en kinderen,  slapen nu massaal langs de weg onder de blote hemel.

Geen tijd te verliezen dus en tijd voor een hele snelle inzamelingsactie.

Slaapzakken gezocht!
Op een slaapzak kun je overdag zacht zitten (asfalt dagen lang is echt hard), je kunt 'm omslaan bij gure wind, het is lekker zacht om je kind op te verschonen, maar vooral extreem nodig in de nacht. Want niemand heeft een bed...
Gelukkig is de temperatuur op het eiland nu nog best te doen, maar het gaat snel afkoelen. Met een maandje is het 's nachts echt koud. En de nachten zijn nu al fris buiten.
Daarom gaan we voor kwalitatief hele goede slaapzakken. Thermo-slaapzakken, liefst nog met zo'n capuchon ook. Zo goed als- of: helemaal nieuw, altijd fris en brandschoon. Opgerold, met een stevig touw of strik eromheen. (Verder niks eromheen, echt geen hoes of plastic zak.)

Waar kun je je slaapzak brengen?

Stellendam
Gereformeerde Kerk Kerkhoflaan 2, Stellendam
Dinsdag- en woensdagavond van 18.30 uur tot 20.00 uur

Sommelsdijk
In de Exoduskerk, Dorpsweg 97A in Sommelsdijk
Dinsdag van 14.30 – 20.00 uur
Woensdag van 13.00 – 20.00 uur
(Ingang via de achterdeur van de kerk, deze is te bereiken via de parkeerplaats aan de achterzijde van de kerk)
Dit is ook de centrale inzamelplaats op het eiland.

Oude Tonge
De Haan Meubelmakers Tramweg 7a2
Maandag, dinsdag en woensdag tussen 7.00 uur en 17.30 uur.

Geen slaapzak?
Wil je wel doneren maar heb je geen slaapzak? Stuur een berichtje naar Marie Antoinette 06 28822939. We gaan groot inkopen en zullen er ook 1 namens jou kopen (max 20 euro per slaapzak). Je kunt dan aan ons betalen via een tikkie of overmaken.

Het doel is in totaal 15.000 slaapzakken te verzamelen, verdeeld over 24 inzamelpunten. Doelstelling voor Goeree-Overflakkee is dus 650 slaapzakken. Dat moeten we toch kunnen realiseren met elkaar?
Donderdag worden deze slaapzakken naar een centraal punt in Utrecht gebracht en vandaar naar Lesbos vervoerd.

We proberen in elk dorp een inzamelpunt te organiseren; hou de Facebookgroep ‘Goeree Overflakkee slaapzakken voor Lesbos” in de gaten voor meer informatie. Wil je meehelpen of vragen? Neem contact op met Marie Antoinette 06 28822939

Meer informatie over Because we Carry https://www.becausewecarry.org/
Geld doneren kan ook: via deze link of Stichting Because We Carry (ANBI status)

IBAN: NL85 TRIO 0391 0737 96