Nieuwsbrief werkgroep Oekraine

Beste mensen,

biddenOp woensdag 2 maart hielden we een bidstond in de kerk, we hebben gebeden voor vrede in de wereld en in het bijzonder voor de mensen in de Oekraïne. We hebben de vraag bij God neergelegd wat wij voor deze mensen zouden kunnen betekenen.

Dezelfde avond kreeg Jacob Jan toestemming van de gemeente om 7 chalets op zijn erf te plaatsen voor de opvang van vluchtelingen uit de Oekraïne. Donderdagmorgen werd bekend dat we aanstaande woensdag 9 maart 28 mensen mogen verwelkomen, vrouwen met hun kinderen, hun mannen en vaders blijven achter om hun land te verdedigen.

Donderdag werd gelijk een werkgroep opgesteld, mouwen opstropen en aan het werk was het motto, dit is wat God nu van ons vraagt! De chalets worden aangesloten op de nutsvoorzieningen en bewoonbaar gemaakt. Er is geïnventariseerd wat er nodig is aan spullen om ervoor te zorgen dat deze mensen in de eerste levensbehoeften worden voorzien. Via verschillende app groepen is om spullen gevraagd. Het is hartverwarmend hoeveel spullen er al toegezegd zijn, vanuit onze gemeente, maar ook van andere kerken en particulieren buiten ons dorp.

We willen deze vrouwen en kinderen een warm welkom geven als zij woensdag voet op Flakkee zetten. Maar daar stopt het niet bij, we willen u en jou om hulp vragen om deze mensen te laten voelen dat we er voor hen willen zijn en om hen heen willen staan. Dit kan op heel veel manieren, denk bijvoorbeeld aan een bezoekje, een praatje, activiteiten organiseren voor de vrouwen maar zeker ook voor de kinderen en we weten zeker dat u nog andere dingen kunt verzinnen.

Wilt u uw ideeën aub met ons delen via de mail: biddenvooroekraine@gmail.com. Wilt u/jij ook via de mail aangeven of u mee zou willen werken aan het organiseren en uitvoeren van activiteiten? We doen zeker ook een beroep op de jeugd/jongeren in de gemeente om na te denken wat jullie voor de kinderen/jongeren zouden kunnen doen.

We zijn nog op zoek naar kinderspeelgoed voor binnen en buiten, heeft u nog iets over laat het ons weten via de mail: biddenvooroekraine@gmail.com

We willen een inzameling voor houdbare levensmiddelen houden, denk daarbij aan  koffie, thee, houdbare melk, margarine, olijfolie, soep, groenten in blik of pot, broodbeleg. Deze kunt u vanavond 6 maart in een doos doen bij de ingang van de kerk of morgenavond afgeven in Aktivia tussen 19.00 en 20.00 uur.  Het is ook mogelijk een financiële bijdrage te geven via onderstaande QR code of op rekeningnr: NL28RABO0352200634 t.n.v. Hervormde Gemeente Oude-Tonge

QR

U helpt toch ook mee?