5 juni

Angeline Boender, Rianne de Vos, reserve: Salina de Penning, Ellen van de Linde

Weeksluiting
3 juni    Ds. B. de Borst, orgel: dhr. H. Knops

Dhr. H. de Vries mocht terugkeren uit het ziekenhuis en verblijft op dit moment bij zijn dochter Zwaantje in Hellevoetsluis. Ook mw. D. van Heemst mocht terugkeren naar de Rooseveltstraat 7. Wij danken God en bidden om zegen en nieuwe krachten voor onze zieken.

Overleden
Op zondag 29 mei is in de leeftijd van 96 jaar overleden mevrouw Maatje Maliepaard-Stoutjesdijk, die woonde aan ’t Getij 18. Haar einde werd al verwacht. Al geruime tijd heeft mw. Maliepaard er mee te maken gehad dat haar lichaam teveel vocht vasthield. Deze keer kon het helaas niet meer goed worden afgevoerd. En daardoor heeft zij het aardse leven en haar geliefde kinderen, klein- en achterkleinkinderen dan uiteindelijk toch moeten loslaten. Wat was zij met hen verbonden! Op één van de laatste keren dat ik haar bezocht, wees ze op twee kleurplaten die ze nog had gekregen van een paar van de jongste kinderen in haar familie. Ze was dankbaar voor de warme liefde en betrokkenheid die ze ontving. Mevrouw Maliepaard heeft in haar leven veel meegemaakt. Verscheidene malen heeft ze het verhaal verteld, van hoe ze mocht ontkomen in de nacht van de ramp. Gevallen bij het verlaten van de woning, op de Kerkring gekomen, in een gereedstaande auto gestapt en zo net op tijd de dijk bereikt. De HEERE had haar met man en twee kinderen bewaard! Ook over de HEERE hebben we veelvuldig gesproken. Mw. Maliepaard wist dat aan Zijn zegen alles is gelegen. En ze luisterde trouw naar het Woord dat werd verkondigd. Over zichzelf dacht zij heel gering. Wij zijn slechts zondaren, het zal een groot wonder zijn, als wij behouden mogen worden door het werk van de Heere Jezus, zo was haar gevoel. Bijzonder is dat zij kort voor haar sterven nog vóór het licht werd wakker werd, met de woorden van psalm 68:10 in het hart. Die zo mooi bezingt, hoe de HEERE zelfs bij het naderen van de dood, volkomen uitkomst zal geven! Op die HEERE hebben we elkaar mogen wijzen, tot Zijn genade hebben we in gebed de toevlucht genomen. In die genade is er hoop, voor ieder die het daarin zoekt! Op donderdag 2 juni hopen we mevrouw Maliepaard te begraven, na een dienst die gehouden zal worden in Diaconia en die om 10.00 uur begint. Condoleren zal plaatsvinden op woensdagavond van 19.30 tot 20.30 uur, eveneens in Diaconia. Moge onze God de bedroefde familie Maliepaard met Zijn vertroosting nabij zijn!

Belijdenis
Opnieuw mooi bericht over één van onze jongeren. Op zondag 12 juni hoopt Anne van Asperen, Crispijn 20, belijdenis van het geloof af te leggen! Zij hoopt dat te doen in de Maranatha-kerk in Rotterdam-Zuid, de stad waar zij studeert. Beste Anne, wat is het geweldig dat ook jij je gezocht en gevonden mag weten door de levende God! En wat is het heerlijk om aan Zijn hand te gaan. ‘Alle dingen zijn mij mogelijk, door Christus die mij kracht geeft!’ (Fil 4:13). We wensen je een heel goede dienst, in de nabijheid van Gods Heilige Geest, en de zegen van de HEERE in de jaren die voor je liggen!

Zondagschool
Beste jongens en meiden. Het zondagsschooljaar zit er bijna weer op, maar nog niet helemaal. We mochten weer wekelijks met jullie samen zingen, bidden, met elkaar luisteren naar wat de Heere tegen ons wilde zeggen door de vertelling. Dit was fijn. We hopen dit seizoen weer met elkaar, dus met alle groepen met Pinksteren, op 5 juni,  af te sluiten. Dit zal zijn in Aktivia, van 14.00u – 15.00u. Jullie zijn allemaal weer welkom. Tot dan. De leiding

Ontmoeting familie de Groot
Beste bezoekers en gemeenteleden. Op Tweede Pinksterdag 6 Juni bent u van harte welkom na de dienst voor een kop koffie, thee of iets fris met iets lekkers erbij in het koor van de kerk. Deze morgen zal Ds. P.B. de Groot voorgaan in de dienst , na afloop van de dienst zullen Peter en Jeannette de Groot ons bijpraten over hun werk in Kajo Keji, Zuid-Soedan. Tevens zal er ruimte zijn om vragen te stellen en hen te ontmoeten. Met vriendelijke groet, Zending - en evangelisatiecommissie

Vrouwenochtend
Hallo allemaal! We kwamen woensdag 13 april voor de laatste keer  bij elkaar op de vrouwenochtend en vierden toen het Paasfeest. We mogen terugkijken op een mooie ochtend en afsluiting van dit seizoen. Op woensdag 15 juni is dit jaar ons uitje gepland. Vanaf 9.00 uur zijn jullie van harte welkom in Diakonia. Onder het genot van een kopje koffie of thee met wat lekkers kunnen we nog even bijkletsen voor we op de fiets stappen voor een stevige fietstocht. We willen dit jaar een kruidenpluktuin bezoeken in een naburig dorp. Na een rondleiding van de eigenaresse en een afsluiting met koffie/thee en wat eigengemaakt lekkers hopen we rond 13.00 uur weer in Oude-Tonge terug te zijn. De kosten van deze ochtend bedragen € 7,50. Aanmelden bij Gerdine tel:641374 of mail g.kreuk@kliksafe.nl. Aanmelden kan tot en met vrijdag 10 juni. Geef daarbij ook aan of je gebruik wilt maken van vervoer of wanneer je liever zelf met de auto gaat , hoeveel plaats je hebt om anderen mee te nemen. Bij slecht weer kan dit uitje helaas niet doorgaan. Jullie krijgen zaterdag 11 juni definitief bericht hiervan. Ook als je geen lid bent van onze vereniging ben je van harte welkom! We hopen jullie allemaal weer te ontmoeten! Hartelijke groet van Alinde, Gerdine en Marian.

Ds. Kreuk ontving €20,- voor de Diaconie en €100,- voor de kerk. Heel herartelijk dank voor uw gaven!