UPDATE 2 december 2021 / Wijzigingen m.b.t. coronamaatregelen

Beste gemeente,

N.a.v. het corona beleid van de overheid en de dringende adviezen die daar uit volgen heeft de kerkenraad het volgende beslist ten aanzien van:

- Kerkdiensten: Dienst van 18.00 uur vervroegt naar 15.30 uur. De ochtenddienst blijft hetzelfde tijdstip. Dit gaat in op zondag 5 december.

- Zondagsschool: zondagsschoolleiding regelt wanneer zondagsschool gegeven wordt. Zij communiceren dit.

- Clubwerk/jeugdwerk: vanaf heden niet meer fysiek clubwerk/jeugdwerk na 17.00 uur. De vraag is om zoveel mogelijk ’s middags club/jeugdwerk te houden of digitaal een bijeenkomst te regelen.

- Catechisatie gaat fysiek door omdat de kerkenraad het belang van de catechisatie hoog acht. Het verschil ten opzichte van het jeugdwerk zit hem in het feit dat de jeugd bij catechisatie een vaste zitplaats heeft en op 1,5 meter afstand zit. Bij het clubwerk is dit niet het geval.

- Gemeentezang: dit verandert niet. Dus maximaal 2 coupletten per zangmoment.

Bovenstaande vijf besluiten gelden totdat de overheid de maatregelen weer versoepelt. De dag na de persconferentie van 14 december (na de stemmingsvergadering op 15 december), praten we als kerkenraad verder over hoe de kerstdiensten vervolgens ingevuld gaan worden.

Vriendelijke groet,

De kerkenraad