Zondag 9 mei

3. Uzon

1.Eredienst/pastoraat
2. Energiekosten

Dhr. Bruggeman mocht in de afgelopen week uit het ziekenhuis worden ontslagen. Hij keerde terug aan het Laantje van Battenoord 9 te Battenoord. Het is heel bijzonder dat dit weer mogelijk bleek. Wij danken de HEERE en bidden om Zijn zegen en nabijheid en een goed herstel. Dhr. J. Maten, die woont in Nieuw-Rijsenburgh kamer C2 411, kampte de laatste tijd met een longontsteking. Gelukkig mocht hij intussen weer wat herstellen. Laten wij hem gedenken in onze gebeden! We deden voorbede voor Jolanda Spoor, Mariniersweg 21. Jolanda ondergaat chemokuren. Gelukkig mag zij die redelijk goed doorstaan. We bidden dat de kuren hun goede werk mogen doen.

Koninklijke onderscheiding
In de afgelopen week ontving dhr. A.J. Heij, Mercuriuslaan 5, een koninklijke onderscheiding. Hij werd ridder in de orde van Oranje-Nassau. Onder meer vanwege zijn inzet ten behoeve van onze gemeente, eerder als ambtsdrager, de laatste jaren in het college van kerkrentmeesters. Wij zijn dhr. Heij dankbaar voor het vele werk dat hij voor onze gemeente heeft gedaan. We bidden hem en zijn vrouw en dochters van harte Gods zegen toe.

Verkondiging
Volgende week donderdag hopen we de kroningsdag van Koning Jezus te vieren. Laten wij dan met blijdschap samenkomen, om naar Zijn stem te horen, en Hem samen groot te maken!

Attendance
Een nieuw boek van Sinclair B. Ferguson moet maar snel vertaald worden. Het heet ‘Devoted to Gods church’ en opent met een hoofdstuk over het belang van de kerk en het bijwonen van de kerkdiensten. Ferguson wijst op Efeze 1:22 waar duidelijk wordt dat de Heere Jezus de gehele wereld regeert ten behoeve van de kerk, en ook op Efeze 5:25 waar wordt gezegd dat de Heere Jezus zich voor de kerk heeft overgegeven, omdat Hij haar liefhad. De kerk was enorm belangrijk voor de Heere Jezus. Hoe belangrijk is de kerk voor ons? Een klein citaat : ‘It is simply not possible to live a God-centred, Christ-centred, Spirit-led life unless my life is also church-centred’. Ferguson merkt ook op dat rotary-clubs in hun reglement allerlei bepalingen opnemen over ‘attendance’. Je kunt geen deel uitmaken van die club, tenzij dat je er met grote regelmaat bij aanwezig bent! Lieve gemeente, nogmaals: alle begrip voor wie zorgen heeft over zijn gezondheid. Het virus is nog niet weg en het is gevaarlijk. Dankbaar zijn we voor de velen die ook via de media warm met onze diensten meeleven. Maar laten we samen wel waken voor een consumptie-cultuur, waarbij we misschien wel wijd om ons heen kijken, maar waarbij de band met de levende gemeente, de gemeente waarin we zijn gesteld en waarvoor we ons verantwoordelijk weten, steeds meer naar de achtergrond wordt gedrongen.  Zondag komt Gods gemeente samen. Gewoon in Oude-Tonge, waar de kerk ook zijn plek mag en moet hebben. Laten wij er samen onze schouders onder zetten!

ook van Gerdine en de meisjes,

Oproep kerkdiensten
Beste gemeenteleden. Helaas duurt de Corona voort en kunnen we vooralsnog niet samenkomen als gehele gemeente, om naar het Woord te luisteren en Gods Naam groot te maken! Helaas missen we trouwe gemeenteleden die de kerkdiensten bezoeken… Gelukkig komen er verruimende maatregelen aan. We roepen u dan ook van harte op, om u aan te melden in kerktijd.nl en zo samen de kerkdiensten te  bezoeken en te luisteren naar Gods stem en in het hart Zijn grote  Naam te loven! Mocht u vragen hebben over het aanmelden of over het bezoeken van de kerkdiensten dan kunt u contact opnemen met ouderling Wijnand Meijer, e-mailadres: wijnandmeijer@telfort.nl, telefoonnummer: 0623281991.
Met vriendelijke groet, in Christus verbonden, uw kerkenraad.

Verruiming aantal kerkgangers + kinderoppas
Met ingang van zondag 9 mei zal het maximaal aantal personen dat onze diensten kan bijwonen in het kerkgebouw worden verhoogd van 30 naar 60. Ook zal vanaf komende zondag de kinderoppas weer worden geopend in gebouw Activia, zodat ook onze jongere gezinnen weer volop gelegenheid krijgen onze diensten te bezoeken. Graag willen we iedereen oproepen om van deze verruimde mogelijkheden gebruik te maken. Op deze wijze kan onze onderlinge gemeenschap, die door velen zo wordt gemist, opnieuw gestalte krijgen! Wie wellicht nog geen account heeft aangemaakt op kerktijd.nl kan dat te allen tijde doen. Hebt u hierbij hulp nodig, belt u dan met ouderling Meijer.

VBC-tasje: Hemelvaart, Ik kom terug
Envelop 6 mag worden geopend. Op Hemelvaartsdag vertrekt de Heere Jezus naar de hemel om naar Zijn Vader te gaan. Voordat Hij terugkeert, geeft Hij Zijn volgelingen een opdracht: ‘Vertel iedereen dat Ik stierf en weer ben opgestaan. Vertel dat er hoop is, dat mensen en God weer samen kunnen verder leven’.  Hemelvaartsdag is meer dan een afscheid: het is ook een feest van hoop! Veel plezier met de knutsel.

Ds. Kreuk ontving €10,- voor de kerk. Heel hartelijk dank!