6 november

Zondag 6 november
10.00 uur    ds. S.J. van der Vlies, Rotterdam
18.00 uur    dr. P. Veerman, Katwijk aan de Zee

Zingen voor de dienst
v.m.    Psalm 91: 1 en 2
n.m.    Psalm 92: 1 en 2

Collecten
1.Eredienst/pastoraat 2.Onderhoud kerkgebouw 3. Project 10 27

Kinderoppas
Marlotte van Oostenbrugge, Joanne Westdorp, reserve: Benedicte Kreuk, Erika Meijer

Weeksluiting
4 november     dhr. W. van Drongelen, orgel: dhr. N.R. Barendregt

Catechisaties
Op maandag 7 november zullen er weer catechisaties zijn. In de jongste groep denken we na over de G van Genade. Genade is een woord dat we vaak gebruiken in de kerk, maar wat betekent het precies? En wie krijgt er genade van God? Met de tweede groep dachten we wel drie keer na over de W van de Wederkomst. Nu slaan we de bladzij om en komen we bij de IJ van IJdelheid. Zijn alleen meisjes ijdel, of jongens toch ook? En wat betekent het, als het gebod zegt dat we Gods Naam niet ijdel mogen gebruiken? Met groep drie dachten we al na over het eerste van de twaalf artikelen. En we spraken over God als Vader, en over het feit dat God de Schepper van hemel en aarde is. Ik denk dat we komende maandag gaan beginnen met het tweede artikel: en in Jezus Christus Zijn eniggeboren Zoon, onze Heere. Met de oudste groep ging het over zondaar zijn, over rechtvaardig worden door het geloof in de Heere Jezus, en over bekering. Deze keer zal het gaan over heilig leven. Wat is dat precies?

Belijdeniscatechisatie
Er heeft zich ook een groepje van belijdeniscatechisanten gevormd. Met hen lezen we uit het leerzame boek van ds. R. van Kooten, aan Zijn voeten. We spraken de laatste tijd over God als Schepper en over Zijn voorzienigheid, en over het bestaan van engelen en demonen. We hebben leerzame uren, waarin we veel mogen delen met elkaar. Laten we bidden om de voortdurende nabijheid van de HEERE, door Zijn Heilige Geest!

Nieuwe-Tonge & Herkingen
Komende zondag hoopt proponent Neervoort te worden bevestigd tot predikant van onze buurgemeentes. Het is heel verblijdend dat het nu zo ver mag zijn.  Een nieuwe herder en leraar mag met de hem geschonken gaven aan het werk gaan in de gemeente die de HEERE zich verkregen heeft ‘door Zijn eigen bloed’ (Hand. 20:28). Het is een hoge roeping om dit goede werk te mogen doen. Het heel gelukkige is, dat de Heere Jezus het Zijn discipelen op het moment dat Hij hen hiertoe riep, ook heeft beloofd: Zie Ik ben met u, al de dagen, tot aan de voleinding van de wereld. In die belofte mag iedere predikant, die in oprechtheid zijn weg wil gaan, zijn anker uitwerpen. En aan die belofte mag hij zich dan ook optrekken, want de HEERE is een waarmaker van Zijn Woord. Met de bevestiging en intrede van de nieuwe dominee komt er ook een einde aan het consulentschap. Het was mij een waar genoegen om met twee heel fijne kerkenraden te mogen werken. En ik hoop en bid van harte dat er een rijke zegen mag rusten op de tijd die nu aanbreekt. Dat de HEERE Zijn gemeentes zal bouwen!

Met een hartelijke groet,
ook van Gerdine en onze dochters,
Ds. M. Kreuk

Koffie drinken na de dienst
Na afloop van de dienst op zondagmorgen 6 november zal er weer gelegenheid zijn met elkaar koffie, thee of iets fris te drinken, in het koor van de kerk. Iedereen is hierbij van harte welkom!

Mannenvereniging Guido de Bres
Op Deo Volente maandag 7 november zal de inleiding worden verzorgd door Cor Buscop. We hopen deze avond samen na te denken over het thema “Leven wij in de dagen van Noach” ? Dit aan de hand van een boekje geschreven door Ds. D. Langhenkel. Iedereen weer hartelijk welkom. Aanvang 20.00 uur in gebouw Aktivia.

Geloofwaardig opvoeden
Op dinsdag 8 november zal er een avond worden gehouden speciaal voor ouders met kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar. Het zal gaan over de opvoeding bij de dingen van het geloof, in een wereld waarin die dingen van het geloof niet meer door iedereen worden gedeeld. Als spreker is gevraagd mw. Erna van Dulken. De avond begint om 19.30 uur en zal ongeveer 21.45 uur worden afgerond. Iedereen van harte welkom, in gebouw Diaconia!

Dagboekje “Een Handvol Koren”
Elk jaar geeft de GZB een dagboek uit: Een Handvol Koren. Iedere (dag)pagina biedt twee overdenkingen: één die zich prima leent voor persoonlijke bezinning of overdenking in gezinsverband en één voor jongeren. De meditaties worden samengesteld door predikanten, zendingswerkers en door mensen die bij het jongerenwerk betrokken zijn. Het dagboekje kost nu € 13,95 en is te bestellen bij R.C.M. Huijsmans, telefoonnummer 0649918484 of ja.ik.geloof.in.god@gmail.com. Wanneer u het voorgaande jaren hebt ontvangen, zullen we dit jaar weer langskomen met het dagboekje. Wilt u het geld vast klaar leggen? Ook kan het geld dit jaar worden overgemaakt. Graag opgeven tussen 02 november en 13 november 2022. De evangelisatie- en zendingscommissie.

Collecte Project 10:27
De afgelopen maanden is project 10:27 bij verschillende projecten betrokken geweest. Cyangugu staat bekent als het armste deel van Rwanda. Ondervoeding is slechte voeding en is een belangrijke oorzaak waardoor mensen ernstig ziek worden of zelfs sterven. De Anglicaanse kerk helpt lokale gemeenten om voor de meest ondervoede kinderen en gezinnen te zorgen. De GZB (project 10 27) steunt deze kerk daarin en collecteert daarvoor. Ook voor Albanië wordt er gecollecteerd. Albanië is een land in ontwikkeling, maar helaas is er nog veel armoede en werkeloosheid en zijn de sociale voorzieningen beperkt. Heel veel Albanezen zijn daarom aangewezen op hulp van familie of andere naasten. Hier ligt ook een mooie opdracht en kans voor kerken: door uit te reiken naar mensen in nood kunnen ze Gods liefde zichtbaar maken.