22 januari

Weeksluiting
20 januari    dhr. P. Dogterom, orgel: dhr. W. van Wijngaarden

Medeleven
Zondag deden we voorbede voor dhr. L. Visser van de Voorstraat 7. Na zijn operatie blijkt er toch nog iets van de tumor te zijn achtergebleven, in zijn hoofd. Hierom moet hij een hele reeks van bestralingen ondergaan. De hoop is dat deze bestralingen de verkeerde cellen zullen doden, zodat de groei ervan stopt. Laten wij samen veelvuldig met en voor Leen bidden. Opdat hij steeds mag ervaren, dat hij dit niet alleen behoeft te doen, maar dat de HEERE God met hem is.

Uw Koninkrijk kome
Het is alweer een tijdje geleden dat we de eerste bede van het Onze Vader behandelden in onze dienst. Daarom wordt het tijd dat we gaan toekomen aan de tweede bede: Uw Koninkrijk kome! De catechismus duidt die bede in Zondag 48 met de bekende woorden: ‘Regeer ons door Uw Woord en Geest, zodat wij ons U hoe langer hoe meer aan U onderwerpen. Bewaar en vermeerder Uw kerk, en verstoor de werken van de duivel en van alle macht die zich tegen U verheft, en ook alle kwade aanslagen die tegen Uw heilig Woord worden bedacht. Totdat de volkomenheid van Uw rijk komt, waarin U alles zult zijn in allen’. Een heel belangrijk gebed dus. Goed om er over onderwezen te worden. En om het in alle gezamenlijkheid aan te heffen. Komt allen!

Het water komt
Met respect keken we naar de eerste aflevering van de NTR-documentaire ‘Het water komt’. Deze documentaire gaat over de ramp van 1953. In de eerste aflevering kwam onder meer één van onze dorpsgenoten aan het woord, die de ramp had meegemaakt als jong meisje. Ook in zijn geheel bracht de uitzending de ramp van destijds dichterbij onze beleving. Wat moet het toch een verschrikkelijk gebeuren zijn geweest. De overval die de komst van het water was, de vele slachtoffers die het water heeft gemaakt, het lijden dat velen hebben geleden. We denken met respect aan u die het aan den lijve hebt ondervonden. We bevelen u aan in de hoede en nabijheid van de Vader der barmhartigheden en de God van alle vertroosting.

Met een hartelijke groet,
ook van Gerdine en onze dochters,
Ds. M. Kreuk

Aftreden
In de afgelopen week heeft broeder Menso Strijdhorst, Van Halenstraat 31, te kennen gegeven dat hij zijn ambt van diaken om gezondheidsredenen wilde neerleggen. Zoals eerder met u is gedeeld, lijdt broeder Strijdhorst aan spierreuma. Dit trekt een dermate grote wissel op zijn krachten dat het voor hem helaas niet goed mogelijk is om zijn ambtelijke taken uit te voeren. Graag willen wij onze geliefde broeder heel hartelijk bedanken voor het vele goede werk dat hij voor kerkenraad en gemeente heeft mogen doen! We bevelen we hem, en ook zijn vrouw en kinderen aan in de voorbede van de gemeente.

Kerkbalans
In deze weken zal de jaarlijkse Aktie Kerkbalans worden gehouden. Het thema van dit jaar is ‘Samen voor de kerk van morgen’. De Aktie Kerkbalans is voor de voortgang en de financiën van onze gemeente van groot belang. Door uw bijdrage laat u zien dat de Kerk en het evangelie u ter harte gaan. Wilt u de kerk blijven steunen met uw gaven en gebed, uw talenten en uw meeleven? Dit jaar hopen we de brieven weer persoonlijk bij u af te geven en de week erna ook weer op te halen. Van harte aanbevolen.

Uzon
Zaterdag 21 Januari zamelen wij kleding in voor onze zustergemeente in Uzon. Inzameladres  Capelleweg 48 (bij het grijze hek) te Oude-Tonge.  Van 9.30 uur tot 11.30 uur staan wij klaar om uw schone, goed bruikbare kleding in ontvangst te nemen. Twijfelt u aan de bruikbaarheid van uw kleding of heeft u vragen, neemt u dan contact op met dhr. A. Klem. Zijn telefoonnummer: 641304 . Graag vrijdagavond bellen tussen 19.00 en 20.00 uur. Er staat  een collectebusje voor uw (vrijwillige) bijdrage in de transportkosten. De werkgroep

Collecte Epafras
Stichting Epafras steunt Nederlanders die vast zitten in buitenlandse gevangenissen. Er wordt praktische hulp geboden zoals het geven van medicijnen, of een telefoontje naar familieleden omdat er geen geld is om zelf te bellen. Maar vaak wordt er ook hulp geboden op het geestelijke vlak. Er wordt stilgestaan bij belangrijke levensvragen, hoe je je leven weer op de rit kunt krijgen, hoe je omgaat met schuld en verantwoordelijkheid. Ook wordt er samengewerkt met Gevangenenzorg Nederland om de kinderen van gedetineerden in het buitenland toch een verjaardagscadeau te geven. Zo wordt er gewerkt om de zware tijd in detentie iets lichter te maken door het licht van de Heere Jezus in de gevangenissen te laten schijnen. Laten we Epafras gedenken in ons gebed en door onze gaven te geven, zodat er nog meer gedetineerden worden geholpen en onderwezen over de Heere Jezus.

Verantwoording
De broeders A. Heemes en L. de Bonte melden dat de offerblokken voor de familie de Groot hebben opgebracht met mooie bedrag van € 371,10. Voor al uw gaven heel hartelijk dank!