15 januari

n.m.    Psalm 109: 9 en 14

1.Eredienst/pastoraat 2. Onderhoud kerkgebouw

Kinderoppas
Willemijn van Delft, Helene Kreuk, Thirza van Heemst, reserve: Ellen van de Linde

Weeksluiting
13 januari    dhr. R. Hokke, orgel: dhr. W. van Wijngaarden

Medeleven
Voor zo ver ik kan waarnemen, zijn de afgelopen weken voor de meeste leden van onze gemeente betrekkelijk rustig verlopen. Dankbaar zijn we met de familie Visser, omdat dhr. L. Visser al weer snel mocht terugkeren in zijn eigen huis, aan de Voorstraat 7. Wel ondergaat hij op het moment bestralingen. Laten we dhr. Visser in onze voorbeden blijven gedenken! Ook denken we aan andere leden van onze gemeente die te maken hebben met verdriet of zorg, maar wier namen we niet noemen. Moge onze God u met Zijn vertroosting nabij zijn.

Catechisaties
De catechisaties zijn weer begonnen. In de jongste groep hebben we, omdat de zondagschool-verlaters zich mochten aansluiten, de volgorde even omgekeerd. Eerst de L van de Liefde, en dan straks de K van het Kruis. In allerlei liedjes gaat het vaak over liefde. Maar er is veel verschil in wat mensen onder liefde verstaan. Wat is échte liefde? Een belangrijke vraag. In de tweede groep hebben we het Bijbels ABC tot aan de letter Z van zonde uitgelezen. Daarna zijn we begonnen aan het boek over de geboden: Stenen of Diamanten. In het eerste gebod gaat het over God en de afgoden. Met behulp van een paar vragen van Tim Keller proberen we onze eigen afgoden op het spoor te komen. Daarna gaan we verder met het tweede gebod. Wat zou dat vandaag de dag betekenen, dat we van God geen beelden mogen maken? Met de derde groep dachten we, vanwege het feit dat de Heere Jezus gestorven én begraven is, eind december na over begraven of cremeren. Intussen mogen we ons bezighouden met de opstanding van de Heere Jezus uit het graf. Een groot wonder, waar allemaal bewijzen voor zijn!  In groep vier ging het over getuigen van je christen-zijn, het delen van de goede boodschap met anderen. Durven jullie dat? Zoals u allemaal begrijpt, zijn we als catechisanten en catecheet erg gebaat bij uw en jullie gebed!

YABS
Op woensdag 19 januari hopen we opnieuw Jongvolwassenkring te houden. We zijn dan welkom bij Christian en Elise Lugtenburg, Maalkoppelsingel 13. Het zal gaan over hoofdstuk 6 uit het boekje, dat gaat over II Koningen 4: 38-41, onder het thema ‘Zet de grote pot op het vuur’. We beginnen om 20.00 uur. Tot dan!

Bijbelkring
Op 15 december moest ik helaas verstek laten gaan, omdat ik niet fit was. Maar op donderdag 20 januari krijgen we een nieuwe gelegenheid om elkaar te spreken. Hoofdstuk 2 uit het boekje heet ‘thuiskomen’ en gaat over Jeremia 3:6-18. Ik hoop van harte dat jullie allemaal kunnen! We beginnen om 20.00 uur en ook nieuwe belangstellenden zijn hartelijk welkom!

Wat moeten wij dan doen?
Voor zondagmorgen denk ik aan Lukas 3:1-20, de geschiedenis van de prediking van Johannes de Doper. Wel begreep ik dat het ook zondagavond over die prediking ging, maar dan vanuit het Evangelie naar de beschrijving van Mattheüs. Iedere evangelist legt zijn eigen accenten. Bij Lucas kunnen we lezen dat de mensen aan Johannes vragen: ‘Wat moeten wij dan doen?’ En dan formuleert hij daarop een aantal heen concrete antwoorden. Het zal ook voor ons heel goed zijn, op die concrete antwoorden te letten. Komt allen!

Afscheid
Onze buurgemeente Ooltgensplaat moest afscheid nemen van zijn herder en leraar. Dominee Anker en zijn gezin hebben afscheid genomen. Zo gaat het vaak, in de kerk. En dat is best aangrijpend, voor de gemeente, en zeker ook voor de predikant en zijn gezin. Graag wensen we onze geliefde broeder, die steeds trouw en met liefde in de kring van de collega’s aanwezig was, alle vrede en vertroosting die nodig is om de overgang te maken. Ook een goede ingang en de zegen van de HEERE in de nieuwe gemeente. En we bidden dat onze buurgemeente weer snel een nieuwe dienaar van het Woord mag vinden.

Met een hartelijke groet,
ook van Gerdine en onze dochters,

Zondagschool
Beste kinderen. De kerstvakantie is weer voorbij en daarom beginnen we op 15 januari weer met de zondagsschool. Alle kinderen, ook nieuwe kinderen zijn van harte welkom. Het is weer op de gebruikelijke tijd van 14.00u – 15.00u in gebouw Aktivia aan de Kerkring. Tot dan! De leiding

Vrouwenochtend
Woensdagochtend 18 januari hopen we weer bij elkaar te komen. We gebruiken Bijbelstudie 4 die gaat over Psalm 139. We beginnen om 9.30 uur in Diaconia. Hartelijk welkom!

Vertalers gezocht
Zijn er onder ons mensen die willen helpen met het vertalen van onze diensten voor ons lieve gemeentelid Gustavia? Het vertalen gaat met behulp van een laptop. Wil je er meer over weten? Spreek even met Lisette van Nieuwaal.

Verjaardagfonds
In de tweede helft van 2022 heeft het verjaardagsfonds €717,85 opgebracht. Graag zeggen we u hier voor (mede namens Petra Fase die dit onder haar hoede heeft) hartelijk dank!

Ontvangen
Dominee Kreuk ontving  €16,25 voor de kerk. Heel hartelijk dank!

Beste jongens en meiden,
De kerstvakantie is voorbij. Nu is het weer tijd dat de repetities van het chr. Kinderkoor ‘de Regenboog’ weer gaan beginnen. Je bent welkom op donderdagmiddag 12 januari van 15.30u – 16.30u in  de aula van chr. Basisschool ‘de Bron’, Melkweg 75 op onze wekelijkse repetitie. Wil je liever eerst een keer komen kijken, dan mag dat natuurlijk ook. Je bent hartelijk welkom.
Voor eventuele verdere info : E: marinke1966@gmail.com Tel : 06-43447537